مدرسه خوب افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23: (( مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟))

مدرسه خوب افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23: (( مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟))

مدرسه خوب   افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23:

همچون همه ساله در روز اول مهر و آئین بازگشایی مدارس پرسشی توسط ریاست محترم جمهور مطرح میگردد. این موضوع که به پرسش مهر معروف و مطرح شده است. باعث میگردد تا دانش آموزان نسبت به موضوع مطرح شده ، بیاندیشند و بکوشند تا به آنچه مطرح شده دست یابند. هرچند امسال نیز بازگشایی مدارس دستخوش تعطیلات 2 ساله کرونایی بود ولی حتی زودتر از مهر آغاز شد، و بازهم بار دیگر پرسش مهر شماره 23 سال تحصیلی 1402-1401 توسط رئیس جمهور مطرح گردید و پرسش امسال در خصوص مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ و برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟ بود . همه میدانیم آموزش صحیح و افزایش بهره وری باعث سرافرازی کشور و در نهایت پیشرفت ایران خواهد شد، ایرانی که با وجود تحریمهای همه جانبه و ناحق ، کوچک نشد و با قدرت تر از همیشه با تمام قوا به جلو حرکت نمود. نمونه های آن را میتوان در مسایل هسته ای و حتی پزشکی و ساخت واکسن کرونا یافت و نشان داد که جوانان ، دانشمندان ، محققان و دانش آموزان این مرز و بوم برای سرافرازی وطن خود کوشیده و حتی از جان خود میگذرند. ومیتوان ارتباط آنرا با شعار سال مقام معظم رهبری «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» دریابیم.
امید است دانش آموزان با حمایت خانواده ، مدرسه و مردان سیاسی کشور خود را به بالاترین حد رسانیده و در آینده به کمک کشور بشتابند.و مسئولین و مدیران و معلمان نیز با درک موضوع و افزایش بهره وری آموزشی به ساختن مدرسه ای خوب و در نهایت کشوری قوی، دانش بنیان، و با سواد کمک کنند . انشاله 1401/06/25

طبقه بندی موضوعی

آموزش مجازی و آموزش و پرورش

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۴۳ ب.ظ

منظور از آموزش مجازی آموزش افراد با استفاده از فناوری رایانه ای ،اطلاعات و ارتباطات است . یک سیستم آموزش مجازی محیطی مجازی فراهم میکند تا فراگیر بدون نیاز به حضور یاددهنده بتواند مطالب را فراگیرد ، طبعا در چنین سیستمی تمام جنبه های محیطی ، روحی و … مؤثر در آموزش ، باید در نظر گرفته شود.

امسال آموزش و پرورش و مدارس با توجه به تجربه سال گذشته ، میتوانند نقصهایی که وجود داشت را رفع کرده و با قدرت تمام سال تحصیلی را آغاز نمایند .

هر چند مدارس بازگشایی شده است و دانش آموزان حضوری در کلاسها حاضر میشوند ولی باتوجه به وضعیت پیش رو  و تغییر شکل این ویروس و قدرت سرایت آن در هوای سرد با  توجه به ازدیاد افراد مبتلا ، احتمال اینکه مجدد آموزش مجازی تنها راه باشد زیاد است. پس باید آماده باشیم و مشکلات و موانع تدریس مجازی را رفع نمائیم.

حال اینکه دانش آموزان بصورت حضوری در زمان کرونا آموزش میبینند، خود منتقدین فراوانی دارد که خوشحال میشوم از نظر شما خواننده ی محترم در این خصوص نیز بهره مند شوم.

 

 

  • تبسم ندائی

آموزش مجازی

کرونا و مدرسه

نظرات  (۱)

سلام همانطور که قبلا گفتم من مخالف بازگشایی مدارس و آموزش از طریق مجازی!!!! هستم. با بازگشایی به جهت ویروس کرونا مخالفم چون بزرگترها نمیتوانند خود را مصون کنند چه برسه به کورکان و دانش آموزان که نمیتوانند خطر را درک کنند . حال چرا مخالف آموزش مجازی هستم؟؟  من معتقدم آموزش و پرورش از پایان سال تحصیلی گذشته تا سال جدید فرصت داشت تا زیر ساختها را آماده کند تا تعداد 2میلیون دانش آموز از تحصیل جا نمانند. پس بازهم علم مختص پوادارها شد و آنانکه مشکلی در تامین زندگی نداشتند و در رفاه کامل بودند در همان حالت رفاه و دراز کش در روی مبلهای چند ده میلیونی با تبلت ، موبایل و لپ تاب اختصاصی خود در کلاسها هم شرکت میکنند و باز وای بحال مناطق محروم، و دانش آموزان مشغول کار.

پاسخ:
سلام دوست عزیزعذر تقصیر از تاخییر طولانی در پاسخ بدلایل فنی ،  نظرات شما را خواندم و به آن احترام میگذارم در این مسئله که ثروت و پول باعث در اختیار گرفتن رفا میشود هیچ شکی نیست و هر عقل سلیمی آنرا میپذیرد. ولی در خصوص کارهای صورت گرفته توسط آموزش و پرورش و پیگیری برای جلوگیری از جاماندن دانش آموزان خصوصاً در مناطق محروم با نظرتان مخالف هستم . زیرا مثلاً طبق آمار معاون آموزش ابتدایی در سه استان سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و کرمان که رکورددار بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل را شامل میشد در حدود142 هزار نفر در آموزش و پرورش ثبت شده است. پس آمار میلیونی دور از ذهن است. در خصوص کار نکردن آموزش و پرورش نیز باید گفت هر چند وضعیت اینترنت و زیر ساختها واقعاً در حد مطلوب نیست ولی وزارت آموزش و پرورش سعی خود را برای بهبودی نرم افزارها مثل شاد و زیرساختهای مدارس تا حد توان انجام داده است و زیر ساختهای نت بر عهده ی وزارت آموزش و پرورش نیست واقعاً جای بی انصافی است که اینگونه فکر کنیم و بیان کنیم . من خودم بارها در هنگام درس خواندن ار قطعی نت ضربه خوذدم و ناراحت شدم ولی وقتی چیزی در اختیار ارگانی دیگر است پس نباید از آنها انتظار داشت . در خصوص فرصت کار از پایان سال تحصیلی گذشته تا الان هم باید بگویم  آموزش و پرورش تمام توان خود را برای استفاده حد اکثری دانش آموزان خصوصاً مناطق محروم به کار گرفته است که شبکه های تلوزیونی خو گواه این عمل است در ضمن استفاده از ظزفیت خیرین محترم را هم نباید فراموش کرد آموزش و پرورش از وزارت خانه تا شهرستانهای کوچک سعی کردند تا با استفاده از خیرین برای دانش آموزان بی بضاعت و بی سرپرست و بد سرپرست گوشی و تبلت تهیه کنند که امری خدا پسند . پر زحمت است و کاملاً بی انصافی است تا در مجموع همهی کارها را زیر سوال ببریم . در صورتیکه صحبتی در این زمینه ادله ای مثبت در خصوص کم کاری عده ای یا ارگانی دارید خوشحال خواهم شد تا در اینجا انتشار و پیگیر موضوع باشم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی