مدرسه خوب افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23: (( مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟))

مدرسه خوب افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23: (( مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟))

مدرسه خوب   افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23:

همچون همه ساله در روز اول مهر و آئین بازگشایی مدارس پرسشی توسط ریاست محترم جمهور مطرح میگردد. این موضوع که به پرسش مهر معروف و مطرح شده است. باعث میگردد تا دانش آموزان نسبت به موضوع مطرح شده ، بیاندیشند و بکوشند تا به آنچه مطرح شده دست یابند. هرچند امسال نیز بازگشایی مدارس دستخوش تعطیلات 2 ساله کرونایی بود ولی حتی زودتر از مهر آغاز شد، و بازهم بار دیگر پرسش مهر شماره 23 سال تحصیلی 1402-1401 توسط رئیس جمهور مطرح گردید و پرسش امسال در خصوص مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ و برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟ بود . همه میدانیم آموزش صحیح و افزایش بهره وری باعث سرافرازی کشور و در نهایت پیشرفت ایران خواهد شد، ایرانی که با وجود تحریمهای همه جانبه و ناحق ، کوچک نشد و با قدرت تر از همیشه با تمام قوا به جلو حرکت نمود. نمونه های آن را میتوان در مسایل هسته ای و حتی پزشکی و ساخت واکسن کرونا یافت و نشان داد که جوانان ، دانشمندان ، محققان و دانش آموزان این مرز و بوم برای سرافرازی وطن خود کوشیده و حتی از جان خود میگذرند. ومیتوان ارتباط آنرا با شعار سال مقام معظم رهبری «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» دریابیم.
امید است دانش آموزان با حمایت خانواده ، مدرسه و مردان سیاسی کشور خود را به بالاترین حد رسانیده و در آینده به کمک کشور بشتابند.و مسئولین و مدیران و معلمان نیز با درک موضوع و افزایش بهره وری آموزشی به ساختن مدرسه ای خوب و در نهایت کشوری قوی، دانش بنیان، و با سواد کمک کنند . انشاله 1401/06/25

طبقه بندی موضوعی

پس از شایع شدن ویروس کرونا ، یا  (COVID-19)  در دنیا و همه گیر شدن این ویروس  ، به طبع ایران نیز یکی از کشورهایی بود که به این ویروس آلوده شد. با طولانی تر شدن زمان حضور کرونا در ایران ، کم کم مردم به این وضعیت عادت کردند، و در کنار کرونا به زندگی با رعایت پروتکلهای بهداشتی ادامه دادند. آموزش و مدارس نیز از این قاعده مستثنی نبود و برای رفع مشکل حضور در مدارس ، تمهیداتی غیر حضوری از قبیل آموزش تلویزیونی و آموزش از راه دور در شبکه های اجتماعی اتخاذ گردید. پس آموزش  دستخوش تغییرات شد و آموزش مجازی شروع گردید.  حال دیگر نمیتوان به دانش آموزی که از صبح موبایل دردست دارد گفت آن را کنار بگذارد و درس بخواند چرا که حالا همین وسیله که تا دیروز یکی از معضلات به حساب می آمد خود تنه و جزء اصلی آموزش بحساب می آید.در این بحبوحه آموزش و پرورش برای همسو شدن با آموزش و به بیراهه نرفتن دانش آموزان، اقدام به طراحی و ارائه نسخه شاد نمود ولی نرم افزاری که بصورت یکباره و بدون کارشناسی و امتحان قبلی تولید شده باشد دچار مشکلاتی است که شاد نیز از این مشکلات کم نداشت تازه شاد در صورتی میتوانست مفید فایده باشد که زیر ساختها آماده باشد و این خود یک معضل بزرگ بود.در این میان بسیاری از معلمان و مدارس به شبکه های اجتماعی به جز شاد روی آوردند و این شروعی برای مشکلات بود.حال  بر این مشکلات باید نداشتن تلفن همراه و سیستم برای عده ای از دانش آموزان در مناطق محروم را نیز اضافه نمود. به هرحال با کمک خیرین و تهیه گوشی برای قسمتی از دانش آموزان محروم ، و حل موقت شبکه شاد، آموزش از راه دور به کار خود ادامه داد.

قسمتی از مقاله ((بررسی فضای مجازی برای دانش آموزان در دوران کرونا وآسیبهای وارده بر آنها دراین فضا)) به قلم خودم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی