مدرسه خوب افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23: (( مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟))

مدرسه خوب افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23: (( مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟))

مدرسه خوب   افزایش بهره وری آموزشی

پرسش مهر 23:

همچون همه ساله در روز اول مهر و آئین بازگشایی مدارس پرسشی توسط ریاست محترم جمهور مطرح میگردد. این موضوع که به پرسش مهر معروف و مطرح شده است. باعث میگردد تا دانش آموزان نسبت به موضوع مطرح شده ، بیاندیشند و بکوشند تا به آنچه مطرح شده دست یابند. هرچند امسال نیز بازگشایی مدارس دستخوش تعطیلات 2 ساله کرونایی بود ولی حتی زودتر از مهر آغاز شد، و بازهم بار دیگر پرسش مهر شماره 23 سال تحصیلی 1402-1401 توسط رئیس جمهور مطرح گردید و پرسش امسال در خصوص مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟ و برای افزایش بهره وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام داد؟ بود . همه میدانیم آموزش صحیح و افزایش بهره وری باعث سرافرازی کشور و در نهایت پیشرفت ایران خواهد شد، ایرانی که با وجود تحریمهای همه جانبه و ناحق ، کوچک نشد و با قدرت تر از همیشه با تمام قوا به جلو حرکت نمود. نمونه های آن را میتوان در مسایل هسته ای و حتی پزشکی و ساخت واکسن کرونا یافت و نشان داد که جوانان ، دانشمندان ، محققان و دانش آموزان این مرز و بوم برای سرافرازی وطن خود کوشیده و حتی از جان خود میگذرند. ومیتوان ارتباط آنرا با شعار سال مقام معظم رهبری «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» دریابیم.
امید است دانش آموزان با حمایت خانواده ، مدرسه و مردان سیاسی کشور خود را به بالاترین حد رسانیده و در آینده به کمک کشور بشتابند.و مسئولین و مدیران و معلمان نیز با درک موضوع و افزایش بهره وری آموزشی به ساختن مدرسه ای خوب و در نهایت کشوری قوی، دانش بنیان، و با سواد کمک کنند . انشاله 1401/06/25

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۳۰
مهر

اگر چه ویروس کرونا، مدارس را به تعطیلی کشاند اما آموزش با شیوه مجازی تداوم یافت ولی امسال و در سال تحصیلی جدید مدارس بازگشایی و آموزش حضوری ولی با رعایت پروتکلهای بهداشتی وبا زمانی کمتر آغاز شد. هرچند این بازگشایی منتقدین بسیاری داشت ولی تجربه حضور بعد از مدتها برای بچه ها و دانش آموزان که بعد از مدتها در فضای مدرسه قرار میگرفتند خوشایند بود. اما باز مجدد با افزایش مبتلایان کرونا آموزش بصورت مجازی طرفداران بیشتری پیدا کرد و آموزش حضوری و حضور دانش آموزان در مدرسه به تعداد یک دست هم نرسید حال باید دید با توجه به اینکه کرونا در پاییز پیش رو می تواند خطرناک تر ظاهر شود و با توجه به همپوشانی آنفلوانزا و کرونا این نگرانی ها بیشتر احساس می شود. این وضعیت ادامه میابد یا دوباره کلیه مداری و آموزشهای حضوری تعطیل میشود.

  • تبسم ندائی
۲۵
مهر

  • تبسم ندائی
۲۱
مهر

  این هفته ترویج و فرهنگ‌سازی درباره مهارت‌های بهداشت روان در سطح مدارس کشور، آگاه‌سازی دانش آموزان، والدین و اولیای مدارس در مورد عوامل تهدیدکننده بهداشت روان، ارتقای سطح سواد دانش آموزان درزمینه بهداشت روان، ظرفیت‌سازی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه و مشاوره‌ای در زمینه بهداشت روان، ارتقای توانمندی‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان برای تاب‌آوری و مواجهه مؤثر در مخاطرات بهداشت روان است.

  • تبسم ندائی
۱۹
مهر

پس از یک‌سال در فکر و خیال اربعین بودن
چو مرغی در قفس مانده چگونه بیش از این بودن؟
برای من که عمری را دچار این حرم بودم
چه حسی بهتر از حس کنار زائرین بودن
من عادت کرده بودم که در آغوش حرم باشم
مبادا اربعین ما را غم خانه‌نشین بودن ...
ببین دلشوره‌هایم را، پرام از حس جاماندن
صبوری تا کجا؟ تا کی در اندوهی چنین بودن؟
مُحرَم بین هیئت‌ها تمام خواهشم این بود:
میان موج مشایه به وقت اربعین بودن ...

  • تبسم ندائی
۱۸
مهر

هفته بهداشت و روان  از  ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه و با شعار

"سرمایه‌گذاری بیشتر دسترسی بیشتر برای همه، همه‌جا"

 

  • تبسم ندائی
۱۷
مهر

کربلایت بار دیگر منزل زینب شده
در عزای اربعینت جان او بر لب شده
او که شمع محفل شمس و قمر، وان غنچه بود
بعد از این پروانه ی هجده گل و کوکب شده
اربعین حسینی تسلیت باد

  • تبسم ندائی
۱۵
مهر

امسال به‌خاطر شرایط پیچیده وجود کرونا در کشور نتوانستیم به پیاده‌روی اربعین برسیم و حسرتش بر دل مانده است 

 

  • تبسم ندائی
۱۱
مهر

  • تبسم ندائی
۰۴
مهر

 شیوع ناگهانی کووید-19، سیستم‌های بهداشتی درمانی دنیا را با چالش‌های متعددی روبرو کرد  ولی سایر حوزه‌ها از جمله حوزه تعلیم و تربیت را تحت تأثیر خود قرار دادبا شروع اپیدمی کووید-19 پروتکل‌های بهداشتی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کردنددر این راستا در بسیاری از کشورها از جمله در کشور ما، برای کاهش شیوع ویروس کرونا آموزش‌های حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدبرای این که آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان در طول دوره فاصله‌گذاری اجتماعی دچار وقفه نشود و برنامه‌های درسی طبق برنامه از قبل مشخص شده، تداوم داشته باشد راه‌کارهای مختلفی ارائه شددر حوزه آموزش و پرورش، آموزش از طریق تلویزیون و با همکاری شبکه آموزش ارائه شد و هدف اصلی آن رعایت عدالت آموزشی عنوان شد.  و تجارب موفقی در این زمینه کسب شد. پس  از آن اپلیکیشنی در بستر شبکه اجتماعی با عنوان شبکه اجتماعی دانش‌‌آموزان (شاد) طراحی شد و آموزش‌ها در این بستر ارائه شد که تقریبا مشکلات را رفع نمود ولی اگر واقع بینانه نگاه کنیم این اپلیکیشن  هم تمام نیازها را برآورده نمیکند و ضعفهای فراوانی دارد از مسئولین انتظار میرود تا با رفع مشکلات شاد دانش آموزان را از سر درگمی چند رسانه ای برهانند.

  • تبسم ندائی