این هفته ترویج و فرهنگسازی درباره مهارتهای بهداشت روان در سطح مدارس کشور، آگاهسازی دانش آموزان، والدین و اولیای مدارس در مورد عوامل تهدیدکننده بهداشت روان، ارتقای سطح سواد دانش آموزان درزمینه بهداشت روان، ظرفیتسازی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه و مشاورهای در زمینه بهداشت روان، ارتقای توانمندیهای روانی اجتماعی دانشآموزان برای تابآوری و مواجهه مؤثر در مخاطرات بهداشت روان است.
پس از یکسال در فکر و خیال اربعین بودن
چو مرغی در قفس مانده چگونه بیش از این بودن؟
برای من که عمری را دچار این حرم بودم
چه حسی بهتر از حس کنار زائرین بودن
من عادت کرده بودم که در آغوش حرم باشم
مبادا اربعین ما را غم خانهنشین بودن ...
ببین دلشورههایم را، پرام از حس جاماندن
صبوری تا کجا؟ تا کی در اندوهی چنین بودن؟
مُحرَم بین هیئتها تمام خواهشم این بود:
میان موج مشایه به وقت اربعین بودن ...
شیوع ناگهانی کووید-19، سیستمهای بهداشتی درمانی دنیا را با چالشهای متعددی روبرو کرد ولی سایر حوزهها از جمله حوزه تعلیم و تربیت را تحت تأثیر خود قرار دادبا شروع اپیدمی کووید-19 پروتکلهای بهداشتی بر رعایت فاصلهگذاری اجتماعی تأکید کردنددر این راستا در بسیاری از کشورها از جمله در کشور ما، برای کاهش شیوع ویروس کرونا آموزشهای حضوری در مدارس و دانشگاهها تعطیل شدبرای این که آموزش دانشآموزان و دانشجویان در طول دوره فاصلهگذاری اجتماعی دچار وقفه نشود و برنامههای درسی طبق برنامه از قبل مشخص شده، تداوم داشته باشد راهکارهای مختلفی ارائه شددر حوزه آموزش و پرورش، آموزش از طریق تلویزیون و با همکاری شبکه آموزش ارائه شد و هدف اصلی آن رعایت عدالت آموزشی عنوان شد. و تجارب موفقی در این زمینه کسب شد. پس از آن اپلیکیشنی در بستر شبکه اجتماعی با عنوان شبکه اجتماعی دانشآموزان (شاد) طراحی شد و آموزشها در این بستر ارائه شد که تقریبا مشکلات را رفع نمود ولی اگر واقع بینانه نگاه کنیم این اپلیکیشن هم تمام نیازها را برآورده نمیکند و ضعفهای فراوانی دارد از مسئولین انتظار میرود تا با رفع مشکلات شاد دانش آموزان را از سر درگمی چند رسانه ای برهانند.